Friday 12 July 2013

How to make lavender icecream - inghetata de lavanda

Daca v-ati plictisit de inghetata de vanilie sau ciocolata, aceasta e o reteta super usoara si rapida pentru cei carora le plac aromele diferite. Anul trecut am mancat in centrul vechi inghetata de lavanda si mi-a placut la nebunie. Era... altfel. Asa ca anul acesta am experimentat in felul urmator:

Daca nu v-ati prins, aceasta poza este trucata. Asa arata inghetata mea de lavanda, doar ca nu am apucat sa-i fac poza si am piratat continutul canii de pe net. :) Apropos, va recomand sa nu lasati flori de lavanda in inghetata pentru ca au un gust prea puternic.

Ingrediente
  • 1 cutie/conserva lapte de cocos (eu ma aprovizionez de la Lidl unde au mai mereu la un pret ok)
  • miere dupa gust (vreo 4 linguri in medie)
  • lavanda ( se ia de la plafar ceai de lavanda, la punguta, nu la plic)
  • 2-3 linguri iaurt gras ( eu folosesc intotdeauna Cedra pentru inghetata facuta in casa)
  • esenta de vanilie
Intr-o craticioara se incalzeste mierea, pana pe la vreo 60 grade maxim si se adauga 2 linguri pline de lavanda usor zdrobita in prealabil ( nu macinata) Se amesteca, se inchide aragazul si se lasa peste noapte. A doua zi se reincalzeste mierea doar cat sa devina mai fluida. Se strecoara prin tifon intr-un vas. Se adauga laptele de cocos, iaurtul ( eu am pus iaurt pentru o aroma putin acrisoara, dar se poate si fara) si esenta de vanilie. Daca aveti aparat de facut inghetata, folositi-l. Daca nu, puneti la congelator amestecand de cateva ori pana ingheata complet. Sau pur si simplu uitati-o acolo si sariti cu pofta cand va amintiti de ea.

Enjoy!

No comments: