Thursday 11 July 2013

How to make elder ginger soda - socata cu ghimbir

O bunatate fermentata racoritoara: clasica socata cu ginger bug in loc de drojdie pentru efectul acidulat. Pentru comoditate, drojdia (cam 1/10 dintr-un cubulet) e foarte ok pentru ferrmentarea socatei dar mie mi se pare ca se pastreaza ceva din gustul ei in produsul final si nu ma innebunesc dupa asta. Asa ca am zis sa incerc ceva nou, adaugand proprietati nutritionale valoroase cu ghimbirul.



Tocmai am terminat de facut un lot nou cu niste soc pus la congelator dupa ultima calatorie la munte unde se mai gaseste inca pe ici pe colo.

Socata e ceva atat de usor de facut si o alternativa atat de gustoasa si sanatoasa la sucurile de pe piata incat e pacat sa nu o faci. Eu am incercat sa o fac mai sanatoasa inlocuind zaharul cu mierea, fara a se schimba gustul sau aciditatea bauturii.

Ingrediente:

1 bidon apa plata (eu am folosit de 8 l, din care 7 litri umpluti cu apa plata/filtrata, deci cantitatile sunt adaptate pentru acest volum)
floare proaspata de soc cat luati in doua palme cu varf
miere sau zahar dupa gust (eu pun cam 4 linguri la litru pentru inceput si daca nu mi se pare destul de dulce dupa ce s-au dizolvat complet, adaug ulterior cat mai e nevoie)
zeama de la 5 lamai sau dupa gust (mie imi place mai acrisoara; evitati folosirea cojii de lamaie pentru ca e stropita cu chimicale)
1 litru de ginger bug (despre cum se face ginger bug-ul aici)

Peste cei 7 l de apa din bidon se adauga florile de soc, gingerbug-ul (atentie, acesta e deja dulce, deci completarea cu zahar/miere se face in functie de asta), zeama de lamaie, zaharul/mierea. Se inchide dopul bine de tot si se lasa undeva in bucatarie pe jos, intr-un loc nu prea racoros caci altfel nu fermenteaza. Stiti ca e gata atunci cand agitati sticla si se formea bule la suprafata, adica dupa vreo zi-doua, in functie de temperatura din camera. Mie imi place sa o las cam doua zile ca sa se aciduleze mai bine. Mai mult nu o las ca mi se pare ca se cam imput florile. Se strecoara in sticle si se pastreaza la frigider.

Enjoy!

No comments: