Friday 9 May 2008

Stapane, stapane, mai cheama si-un cane...

Da, da, da... Se discuta deja poate prea mult despre asta, in special la Antene, ca doar e in interesul lor sa se victimizeze. Indreptatit sau nu.



Am vazut spotul intr-o dimineata, dupa ce matusi-mea trecuta de mult de 80 de primaveri ma face atenta si ma intreaba ce-i cu astia. M-am uitat. Am ridicat o spranceana. Nu reuseam sa-mi dau seama daca e bun sau nu. Seara, se anunta ca a fost interzis de CNA. Am ridicat iar o spranceana. Nu reuseam sa-mi dau seama daca era cazul sau nu.

Aceasta e inca reactia mea cu privire la filmulet. Dupa atatea zile in care a fost dezbatut si rasdezbatut, nu sunt in stare sa emit pareri calitative pertinente. Dar stau foarte bine la ridicatul din spranceana.

E un spot bun? Hm... E un spot indraznet, asta e cert. Indrazneala nu trece niciodata neobservata, fie ca e buna sau rea. Dar cum there's no such thing as bad publicity, orice tip de indrazneala e suficienta sa faca lumea sa caste ochii. Cu siguranta a atras atentia mea, a colegilor mei, a cunostintelor mele, dar credeti ca nea Nelu care lucreaza la linia de tramvai de pe Mihai Bravu a inteles mare lucru? Este el convins ca alegerea unui leader este o treaba serioasa cu implicatii asupra vietii fiecarui om? Mai degraba, cum a zis si Ecou, s-ar imbata cu mirosul mititeilor si, plutind psihedelic in urma lui, ar pune stampila hipnotizati unde le-ar dicta simtul olfactiv.

E un spot rau? Hm... Cam nelalocul ei hiperexpunerea comunista. Vrem sa transmitem strainilor ideea ca noi de fapt nu am evoluat deloc? Ca am ramas aceiasi supusi neolitici cu esarfa rosie la gat? Ca nici noi insine nu ne vedem mai emancipati, mai orientati spre Vest, mai rationali? Ba chiar "reclama" insasi te indeamna sa-ti alegi un stapan, si nu un conducator.

De observat e insa ca anul acesta avem campanie electorala la primarie, si nu la presedintie, cum ar sugera pozele ilustrilor nostri conducatori din filmulet.

No comments: